donderdag 10 april 2014

Gastbloggroep van de dag - groep 7

Gastbloggroep van de dag is groep 7 van juf Lisan.





Groep 7 is voor het project Buitenaarts gegaan.
De aarde is vol en daarom zijn wij opzoek gegaan naar een planeet waar leven mogelijk is.
Wij zijn terecht gekomen op planeet Moendoes en hebben als wetenschappers in 2-tallen deze planeet (met behulp van een heel leuk spel) onderzocht.  De reacties van de klas op dit spel:


Pieke: Leuk maar lastig spel, want sommige vragen konden wij het antwoord niet op vinden.
Jasmijn H: het was heel leuk om te doen, omdat je lekker door de klas mocht lopen.
Ruben: In het begin ging het wel makkelijk, tot we bij een vraag kwamen waar we het antwoord niet op konden vinden en toen werd het wel lastiger.
Iwan: In het begin was het best lastig maar toen we het eenmaal door hadden, hadden we toch 9 vragen goed,
Chris: Het was een heel leuk spel met Merlijn hadden we een vraag waar we heel lang mee bezig maar uiteindelijk hadden we hem toch goed.
Joey en Boaz:  Wij gingen op een hele moeilijke vraag gewoon gegokt. En meervoud was gewoon herhalen
Rik: Sommige vragen waren wel logisch als je goed nadacht.
Jochem:  het was een leuk spel en een hele uitdaging, ook best moeilijk.
Jeeda: Ik vond het niet echt leuk, het was saai. Juul en Iwan vonden het ook niet zo leuk want het was lastig te snappen.
 

De blaaswedstrijd is nog niet door iedereen gedaan, morgenochtend gaan wij nog even door.
Joy: Het balletje ging achteruit ook al blies ik het vooruit.
Noor: De blaaswedstrijd was wel leuk, maar sommige poortjes zaten wel los. Het was leuk om scheidsrechter te zijn.
Luuk: Ik vond het niet leuk want mijn balletjes zat vast.

Het hele project is superduperduper leuk, want we deden veel leuke dingen.
Merlijn: Het was vermakelijk.
Sharon: Heel erg leuk met die workshops en alles wat we hebben gedaan.
Meine: Het is een interessant project het is best moeilijk, maar wel heel begrijpelijk.
Noor: het was een goed onderwerp dit jaar en heel leerzaam

Job: Ik vind het jammer dat mijn planeet naar het Teylers museum moet,  ik zou mijn planeet eigenlijk wel mee naar huis willen nemen. (Ik ook – Mick)
Rick: Ik vond het hele project leuk en leerzaam.



Chris: Het boekje was een beetje saai. 
Rik: Ik vond de muurkrant te veel tekenwerk.
Het spel was het leukst vindt Noor, Naomi vindt het speksteen het leukst en het spel ook.
Rik: ik vond de planeet en het speksteen het leukst want daar kon je creatief zijn.  
Iwan: je kon veel materialen gebruiken bij de planeet en fantasie de vrije loop laten
Remo: Samenwerken in het algemeen was leuk ook omdat je zelf mocht kiezen met wie je wilde samenwerken.



De koek is bijna op - morgen is er nog één keer een gastblogger.
Als cultuurcoördinator van de Wilgenhoek is dan het woord aan juf Wendy.